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Thanks! Message sent.

  • Will this information be used for any other purpose?
    The primary purpose of the information we collect is to stop direct marketing and phone calls to the deceased. Occasionally, the deceased’s details may be used in other ways to benefit the bereaved such as identifying life insurance policy holders, finding loyalty points programs to transfer to next of kin, and statistical purposes. The details of the bereaved who have registered on behalf of the deceased are never shared unless consent has been given for next of kin purposes.
  • Is there a cost for this?
    No. This is a free service to the bereaved. Our income is derived from the marketing companies that use this information to update their existing marketing lists.
  • Why do you need the date of birth?
    The date of birth is needed to accurately match the name and address of the deceased. In some cases it is possible to have a person with the same name in the same town, but it is unlikely that they share the same date of birth.
  • Why do you request the phone number?
    Receiving a phone call for the deceased can be more upsetting than receiving a letter. Although not essential the phone number is used as an additional reference to stop telemarketers phoning in the first place.
  • How long does it take?
    You should start to notice a reduction in mail and/or phone calls within 6 weeks.
  • Can I register by post or email?
    Yes. You can submit registrations via the details on our 'Contact' page.
  • What if the mail/calls do not stop?
    If you continue to receive letters or marketing calls for the deceased, then please collect the details/items, put them in an envelope, and send them to us at our address located on the contact page. Alternatively, you can take photos of the items and send them to us at the email address below. In both cases we will contact the organizations on your behalf, and free of charge, in order to ensure the deceased’s details are removed from the marketing and mailings lists.
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  • Registre des consommateurs gratuit pour arrêter le publipostage / les appels téléphoniques aux défunts

  • Utilisé par les salons funéraires, les exécuteurs testamentaires et le public

  • Approuvé par les associations funéraires nationales et provinciales

  • Réduit le chagrin des personnes endeuillées en ne leur rappelant pas continuellement leur perte

  • Minimise les déchets environnementaux générés par des millions de publipostages indésirables

  • Seul service du genre au Canada

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À propos du Registre du deuil du Canada

En moyenne, une personne décédée continuera de recevoir 100 articles de publipostage au cours de la première année suivant son décès. Avec environ 265 000 personnes décédées chaque année au Canada (selon les chiffres actuels), cela représente des millions de publipostages inutiles et indésirables chaque année.

 

En mettant fin à ces douloureux rappels de perte, notre registre aide à soulager le chagrin de la famille et des amis du défunt. Notre service aide également l'environnement en arrêtant la production, la livraison et les déchets inutiles causés par le publipostage indésirable.

La

Le Registre canadien de deuil est un avantage officiel pour les membres de l'Association des services funéraires du Canada

Image by Ryan Crotty
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